måndag 12 september 2011

Personsök!

Jag är ju sedan ett par år sök-frälst, och eftersom jag ville ha in Carro på samma bana lockade jag med henne till Ullared i helgen för en kurs i sök med Canis avdelning Halland som arrangör. Man måste vara ett gäng för att få till en "riktig" sökträning och ända sättet att få ihop tillräckligt med folk verkade va att anmäla sig till en kurs vilket jag absolut inte ångrar. Det har varit en jätterolig helg med trevliga instruktörer och deltagare. Att gruppen sen var väldigt liten gjorde det hela ännu bättre förstås. 5 deltagare på lördagen och igår var vi bara 4 eftersom en av tjejerna var tvungen att gå på jobbmöte då.

Jag valde att starta upp träningen med min rottisvalp Lucifer och de andra fick alltså stanna hemma. Carro körde Esther såklart.

Båda hundarna rena nybörjare och det är så underbart att se pollett efter pollett trilla ner hos dem. Både Carro och jag är så nöjda med helgen och jag tror hon är nästan lika frälst som jag. ;-) Nu ska hon bara släpas med på en tävling för att se de "påriktigt" och sen tänkte jag att vi kör igång en liten kurs i Norrköping till att börja med.

Är ni intresserade att vara med på kursen så maila mig som vanligt på hundutveckling@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar